Tuesday, September 1, 2009

CONTOHILAH

BERSEDERHANA DIBULAN RAMDHAN,




JANGAN JADI CAM MAMAT NI,,,ESH BURUK PERANGAI







esh,,,,terok perangai..

SELAMAT HARI MERDEKA.


selamat hari merdeka diucapkan...tahun ni merdeka jatuh pada bulan ramadhan..
ramai yang terlupa kan.ade yg wat2 lupa.hee maklumla nk sambut raya,hee
ok.kalu tgok gambar lama ni..mesti byk nk tau sejarah kn.mmmm leh x komen sikit psl pic ni,,meh kita sama2 bincang isu pic ni,hee

PUASA JANGAN X PUASA





Wednesday, August 26, 2009

IKLAN RAYA.

mmm cam best jer topic ni.hee
byk kn iklan raya kt tv,dr thun2 kita kecik dulu pun dh ade.masa aku kecik dulu,ade iklan RAYA EON,,RAYA SALLEM dan macam2 lagi,,
tp kebelakangn ni 90-an hingga skg, iklan dr PETRONAS memang pukul habis kn...samda iklan hari raya @ merdeka..

ingatkan lagi iklan Suparjo & Rajoo (ikan diair asam didarat), iklan Murai,(burung ape burung murai),iklan Hati,limpa dan perut lembu,,,dan yang paling best iklan yg memang wat tersentuh,,,iklan yang jaga bapak dia yg sakit tu,,ingat x,,sinopsis dia beh kurang cmni ..si pompuan n laki dia jemput bapak dia kt hospital..dh smpai umh wktu buka puasa bapak dia yang terketar2 pecahkan gelas,tumpahkan air,tumpahkan lauk pastu terkentut plak masa mkn...last sekali menantu dia belikan meja mkn,pinggan,gelas n sudu plastik tuk bapak diatu.(suh makan sorang2 kat luar)...
masa bapak diangah mkn tu terpandang pinggan cam digunakankn tu sama ngn pinggan utk kucing mkn..sedih kn,,,,
endingnyer... ank dia insaf n sedar bila ank pada pompuan(cucu atuk) ni perli mak n abah dia suh pakai lampin bila dh tua nanti..esh esh sedih iklan tu...
nah ***** (terbaik@ 5 bintang)

FADHILAT SOLAT TERAWIH

JOM PAKAT2 MEMAKMURKAN MASJID, SURAU, MADRASAH, MUSOLLA BERHAMPIRAN ANDA,,
KALU X LARAT BUAT 20,,8 PUN KIRA ORAIT APER,,KALU XMAMPU TIAP2 MALAM,, 2 MLM SEKALI PUN JADI LA.KALU XMAMPU LAGI..SEMINGGU SEKALI PUN OK LA..XMAMPU LAGI...SEBULAN 2 KALI..KIRA OK LA..
XMAMPU GAK..........fikir semula tujuan anda dijadikan.

KALU ANDA TAU BEGINI LA GANJARANYA.....



1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.
_________________

Tuesday, August 25, 2009